Lieferland AT
Kundendienst

FAQ

Einkauf über den Webshop:

Bei dem Einkauf gehen Sie wie beschrieben vor:

  1. Wählen Sie in der Kategorie die gewünschte Ware aus, schreiben Sie die Stückzahl in das Eingabefeld und legen Sie die Ware in den Warenkorb. Danach werden Sie automatisch auf die Webseite weitergeleitet, wo Sie den Inhalt des Warenkorbes überprüfen und kontrollieren können.
  2. Falls Sie sich entschieden haben die ausgewählte Ware zu kaufen, klicken Sie auf den Button „zur Kassa“. Die Ware können Sie aus dem Korb entfernen, in dem Sie das Häkchen bei „Löschen“ setzen und auf das unten gelegene Symbol „Korb leeren“ klicken, direkt darunter.
  3. Sie können weitereinkaufen, in dem sie den Button „weiter einkaufen“ drücken, der bisherige Inhalt Ihres Warenkorbes bleibt gespeichert.
  4. Wenn Sie bei uns zum ersten Mal einkaufen, füllen Sie Ihre Kontaktdaten und Adresse aus, damit wir Ihnen die gewünschte Ware versenden können. Damit werden Sie gleichzeitig registriert und können auch den Status Ihrer Bestellung verfolgen.
  5. Falls Sie bei uns schon eingekauft haben und registriert sind, melden sie sich an. Sie gelangen zum Schritt 1/3 bei welchen Sie die Lieferadresse überprüfen. Durch den Button „Zur Kassa“ werden Sie zum Schritt 2/3 weitergeleitet, wo Sie die Zahlungsart und Liefermethode auswählen, danach klicken Sie auf „Bestellen“. Durch den Button „zur Kassa“ kommen Sie zum Schritt 3/3 und können die gesamte Bestellung kontrollieren.
  6. Die Bestellung bestätigen sie durch den Button „Bestellung bestätigen“. Sie können den Status Ihrer Bestellungen überprüfen, indem Sie auf die Schaltfläche "Ihr Konto". Über alle Änderungen an Ihrer Bestellung werden Sie per E-Mail oder Telefon benachrichtigt.

Im fixservis.sk Webshop können Sie sich für eine von folgenden Zahlungsmöglichkeiten entscheiden:

 

  1. Per Nachnahme
  2. Banküberweisung direkt auf unser Konto
  3. PayPal


Mehr Informationen über die Zahlungsmöglichkeiten finden Sie hier..

Waren mit Lieferung über Kurierdienst, bestellt vor 13:00, werden noch am selben Tag versandt mit garantierter Lieferung innerhalb von 24 Stunden.

Lieferung von Waren auf Bestellung dauert länger (gewöhnlich zwischen 10-16 Werktagen) über den.

 

Falls Sie eine beschädigte Ware erhalten haben, sind Sie verpflichtet uns dies innerhalb von 24 Stunden bei unserem Kundendienst zu melden (per Mail oder telefonisch), wie auch den Kurierdienst, der die Ware angeliefert hat. Spätere Reklamationen dieser Art sind nur mehr möglich wenn der Käufer belegen kann, dass die Ware schon bei der Übernahme von Kurierdienst die Mängel aufgewiesen hat.

Für mehr Informationen über die Verfügbarkeit der Waren, kontaktieren Sie bitte unseren Kundendienst.

Die Ware liefern wir über den Kurierdienst SPS (UPS), Slowakische Post oder Zasielkov#a. Mehr Informationen über die Liefermöglichkeiten finden Sie hier.

Persönliche Abholung der Ware ist nur bei unseren Filialen in der Slowakei möglich. Für unsere Kunden außerhalb der Slowakischen Republik ist eine persönliche Abholung der Ware leider nicht möglich.

Falls wir den Ersatzteil nicht lagernd haben, empfehlen wir unseren Kunden eine Reservation abzuschließen. Bei unserem Kundendienst können Sie sich über die erwartete Verfügbarkeit informieren. Die Verfügbarkeit des Ersatzteiles überprüfen Sie auf unserer Webseite, unter der Kategorie Ersatzteile, wo diese Informationen unter dem ausgewählten Ersatzteil erscheint. Nach dem Klicken auf das Ersatzteil ist gleich zu sehen, ob es lagernd ist oder vorbestellt, werden kann.

Markenersatzteil ist ein originales Produkt aus dem Werk des Herstellers des Gerätes. Hingegen das Original Equipment Manufacturer (OEM) ist ein neues Ersatzteil, das durch Dritte produziert wird, jedoch vom Hersteller genehmigt wurde.

Durch die Diagnostik des Handys wird der Umfang und Ausmaß der Beschädigung festgestellt. Ein Preisangebot wird von unserem Techniker kalkuliert und der Kunde wird kontaktiert, ob er mit dem Preisvorschlag übereinstimmt. Nach der Bestätigung fängt der Techniker mit der Reparatur an.

Für mehr Informationen über den Typ der Reparaturdienstleistung, die sich nicht in unserem Angebot befindet, kontaktieren Sie bitte unseren Kundendienst.

Rückgabe der Ware: Rücktritt vom Kaufvertrag innerhalb von 14 Tagen vom Einkauf

Falls Sie mit der gekauften Ware aus unserem Webshop oder Geschäft nicht zufrieden sind, haben Sie die Möglichkeit diese zurückzugeben, ohne Angabe von Grund, innerhalb der gesetzlichen Frist von 14 Tagen ab dem Datum der Übernahme.


Bedingungen für das Rückgaberecht:

 

  • Original condition
  • Contains all original labels
  • Without any signs of use or wear
  • Intact and undamaged
  • Not installed into the device
  • Spare parts must have an intact trademark FixServis
  • Complete (including accessories, warranty certificate, instructions etc.)
  • In the original, undamaged packaging

Complaints:

We aim to buy quality products from certified suppliers. If, however, the product stops working, we ensure that it will get repaired, exchanged or refunded. If you wish to claim spare parts, you must send or bring the product to our headquarters. If you wish to claim phone accessories, you must bring the product to the store in which you purchased it. If you were shopping through are es-hop, send the goods to our headquarters.

 

You may download the claim terms here  claim_terms.pdf 215.2 KB

You may download the withdrawal from the purchase contract here Withdrawal from the contract.docx 8.3 KB

In case you would like to make a claim on a spare part that either you or a third party installed into your device, we reserve the right to refuse. However, if our technician assesses that a faulty spare part was delivered to you, without being mechanically damaged by installation, you have the right to proceed with a claim. 

If you cannot remove the spare part from the device, you have the right to send the entire device for a complaint. In that case you will be charged a fee of 20, - € for removing the spare part from the device.

In the case that we acknowledge your complaint and the spare part is no longer available – you will be informed by mail, saying that the spare parts status is “waiting for spare part to be restocked”.

In case the spare part is not available, our complaints department will inform you about the expected delivery date, or will offer you a refund.

 

Although, the customer protection act provides a 30 day complaint period, we aim to resolve all the complaints as soon as possible.

 

You will be informed about the status of your complaint by our customer service centre by email or phone.

 

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The customer has a right for a refund if:

 

  • He makes a complaint 3 times for the same fault on the same device
  • Makes a complaint 4 times for different faults on the same device
  • The spare part is not available

We will send back the money for the goods to your bank account as soon as possible, within 14 days since withdrawal from the purchase agreement, however, not before the goods are returned to our store or sent back to our complaints department (or it you prove that it has been already shipped back to us). The expenses that arise from the return of the goods are to be handled by the purchaser. 

  • Battery (capacity) – 6 months
  • Battery (electronical defects – e.g. inflated battery) – 2 years
  • Legal entities – 1 year
  • Personal entities – 2 years
  • Refurbishment of device – 1 year

Wholesale partnership:

If you are a legal entity from abroad and are payers of VAT abroad, simply provide us with correct billing information of your company when filling out our order form.  We will automatically issue an invoice without VAT, after checking your business status.

Branches:

If you are looking for information, whether a specific product is in stock at a certain branch, please, contact our customer service or the branch directly.  

For more information about our branches, please click here.

Were you not able to find an answer to your question?

If you were unable to find an answer for your question here, please contact our customer service

 

Terminology

SW – device software – software equipment of device, operating system

SWAP modul - A service unit contains all components of the mobile phone removing accessories, designed to swap the entire device. This module according to the manufacturer's division may not contain a battery, a memory card, or a battery cover. The SWAP module is a replacement part and is not a sales package.

Calibration - Setting the signal parameters to the correct values. Calibration is used for signal issues, voice-related faults, phone battery problems as well as SIM card registration issues. Calibration is a service intervention that is not accessible to the user.

RF Plate (PCB / PBA Plate) - Phone Base Plate. It is the main signal and logical part of the device. Depending on the manufacturer's distribution, the IMEI of the phone phone may change.

Master reset (factory reset) - Restoring the phone settings to the factory settings that are the same as when you first start the device. Master reset can remove malfunctions caused by third-party applications or defects caused by user data. Master reset is not a service intervention and is available to the user via the device menu.

IMEI – It is a unique international identification number. It is in an electronic form in your device (detectable via * # 06 #) or on a label under the battery.

SN (MSN) – Is a unique serial number generated by the manufacturer. On mobile phones, it can be only found on a label under the battery, while on other devices on a label on the of the device, Therefore, it is important for the serial number to be readable. Otherwise, it is not possible to identify the device and perform a warranty repair.

GSM – Is a digital mobile audio and data services transfer technology. It is the third generation of global mobile communications and includes GPRS and EDGE data transmission.

3G  Digital technology for mobile audio and data services. It is the fourth generation of global mobile communications and includes the fast data transmissions.

LTE – Digital technology for mobile audio and data services. It is the fourth generation of global mobile communications and includes the fastest data transmissions.

BTS – Is a mobile signal transmitter. The mobile phone is connected to this fixed station, enabling the device to communicate with the operator network.

Test of the mobile device on a radio-communication tester that simulates a real call with the SIM card.

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